четверг, 25 декабря 2014 г.

Уроки мистецтва

Урок  (№ 25) музичного мистецтва із інтегрованого курсу «Мистецтво» в 3 класі
Конспект підготовлений вчителем музичного мистецтва Михайловою О.С.
Цукрозаводського  навчально-виховного комплексу
Олександрійської районної  ради
Кіровоградської області


Тема уроку: У царстві вигадки.

Мета уроку: збагатити емоційну сферу дитини, розвивати творчу уяву ,
                      познайомити з взірцями класичної музики на прикладі «Маршу
                      Чорномора» М.Глінки .

Тип уроку: комбінований

Обладнання: фортепіано, нотний матеріал, музичний матеріал для слухання,
                         відеофрагменти ,компютер

Основні поняття: марш,   акцент, опера

Методи і прийоми  для застосування вчителем на уроці:словесні (бесіда),                                                                                      пояснювально-ілюстративні,   ігрові технології


Хід   уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Гра "Вартові казкового королівства" - для повторення матеріалу з  теми «У світі уявного та реального». Учитель оголошує про те, що король та королева казкового королівства запрошують на бал. Усі хочуть на нього потрапити. А перепусткою є відповіді на запитання двох вартових, що стоять на вході до королівства. Основні питання по  темі уроків :
-Що таке акцент?
-В якому творі композитор використовує акценти?
- Продовжіть назву твору П.Чайковського «Баба........(Яга)»
-В якій пісні живуть кольорові слони? («Зелене слонення» І.Кириліної)
2. Вокально-хорова робота
-Виконання комплексу вокально-технічних вправ
-Повторення мелодії та слів пісні «Зелене слонення» І.Кириліної
-Індивідуальне та групове виконання пісні
ІІІ.Повідомлення теми мети уоку
Бесіда.
 Сьогодні ми з вами поговоримо про казку і про музику, яка була написана під враженням казок, тому що казки є найкращими творами, а казкові герої - нашими улюбленими героями. Читаючи казки, ми разом з казковими героями потрапляємо в світ вигадки незвичайного, чарівного: разом з Червоною шапочкою зустрічаємося з вовком, подорожуємо на килимі-літаку разом з Алладіном і його чарівною лампою.
-Ви пам'ятаєте, коли вперше познайомилися з казкою?
-Від кого в ранньому дитинстві ви вперше їх почули?
-Коли ви підросли і почали говорити, ви дізналися, що казки створювали письменники, і складав народ.
-Як називаються казки, які створювали письменники? (Авторські)
-А казки, які склав народ? (Народні).
Дуже багато казок написав О.С. Пушкіна. Він був поетом, письменником, казкарем. Зараз ми переглянемо відеофрагмент по сюжету казки «Руслан та Людмила» О.С.Пушкіна.(Перегляд відеофрагменту).
 Казки надихали не тільки письменників, але й композиторів. Вони теж дуже любили  люблять їх. Тому, ставши дорослими, створили прекрасну музику під враженням казок. Писали раніше, пишуть і зараз. Багато музичних творів написано на пушкінські казки композитором М.І. Глінкою.
М.І. Глінка - великий російський композитор. Він написав оперу-казку "Руслан і Людмила". Опера - це драматичний твір, у якому герої співають у супроводі оркестру. (Короткий зміст казки).
-Про що йдеться в цьому творі?
-Які казкові персонажі вам зустрілися?
-Як О.С.Пушкін описав зовнішній вигляд чаклуна? Знайдіть цей уривок в тексті і зачитайте. (Малюнок)
Вихід Чорномора в опері М. Глінки виділив певним номером і назвав  «Марш Чорномора». Музика маршу неначе повністю відповідає виду чарівника:вона різка, незграбна, часом дуже грізна, а іноді комічна.
1 слухання.
 Вигадані, нереальні, фантастичні образи нерідко зустрічаються в музиці. Один із відомих оперних персонажів - грізний Чорномор. Не такий Чорномор страшний, як могутній, адже він є володарем морської стихії.
Спробуйте уявити Чорномора.
2 слухання
Музика з опери «Руслан і Людмила» дуже влучно передає всю велич Чорномора. Уявіть бурхливе море: навколо темносиня вода і могутній Чорномор з тризубцем у руці. . Чорномор страшний і підступний. Музика маршу морського царя передає його грізний поступ.
-Який за характером володар морів - Чорномор.
-Про плескайте ритмічний малюнок маршу .
IV. Підсумок уроку
-         Згадайте назву казки О.С.Пушкіна яку чули сьогодні на уроці?
-         -Якими засобами М.Глінка передав образ Чорномора?



Комментариев нет:

Отправить комментарий